8,9

  • Heerlijk privéstrand
  • Perfect voor gezinnen
  • Uitgebreid animatieprogramma

Gelegen aan de schitterende baai van Torba vind je het populaire Hotel Samara. Dit is een perfect onderkomen voor vakantiegangers die houden van ontspanning en ook af en toe willen meedoen aan een leuk georganiseerd animatieprogramma.

Heerlijk relaxen op een comfortabel ligbedje aan het privéstrand, of neem een frisse duik in één van de zwembaden terwijl de kleintjes veel plezier beleven bij de waterglijbanen. Daarna heerlijk ontspannen in het uitgebreide wellnesscenter waar je helemaal tot rust komt, het kan hier allemaal.

Het gastvrije personeel zal je met open armen ontvangen en ervoor zorgen dat je niets te kort komt tijdens jouw vakantie. Kortom, een echte topper!

Kamertypes

1-persoonskamer Deluxe tuinzijde
geschikt voor 1 persoon
  • oppervlakte circa 30m²
  • balkon
  • koffie- en theefaciliteiten
  • waterkoker
  • minibar
  • televisie (satelliettelevisie)
  • radio
  • telefoon
  • airconditioning (centraal geregeld)
  • badkamer met: douche, toilet, föhn, make-upspiegel
1-persoonskamer landzijde
geschikt voor 1 persoon
  • oppervlakte circa 35m²
  • balkon
  • koffie- en theefaciliteiten
  • waterkoker
  • minibar
  • televisie (satelliettelevisie)
  • radio
  • telefoon
  • airconditioning (centraal geregeld)
  • badkamer met: bad of douche, toilet, föhn, make-upspiegel
1-persoonskamer superieur tuinzijde
geschikt voor 1 persoon
  • oppervlakte circa 35m²
  • balkon
  • koffie- en theefaciliteiten
  • waterkoker
  • minibar
  • televisie (satelliettelevisie)
  • radio
  • telefoon
  • airconditioning (centraal geregeld)
  • badkamer met: douche, toilet, föhn, make-upspiegel
1-persoonskamer zij zeezicht
geschikt voor 1 persoon
  • oppervlakte circa 32m²
  • balkon
  • koffie- en theefaciliteiten
  • waterkoker
  • minibar
  • televisie (satelliettelevisie)
  • radio
  • telefoon
  • airconditioning (centraal geregeld)
  • badkamer met: douche, toilet, föhn, make-upspiegel
2-persoonskamer Deluxe tuinzijde
geschikt voor 2 tot 3 personen
  • oppervlakte circa 30m²
  • balkon
  • koffie- en theefaciliteiten
  • waterkoker
  • minibar
  • televisie (satelliettelevisie)
  • radio
  • telefoon
  • airconditioning (centraal geregeld)
  • badkamer met: douche, toilet, föhn, make-upspiegel
2-persoonskamer landzijde
geschikt voor 2 tot 4 personen
  • oppervlakte circa 35m²
  • balkon
  • koffie- en theefaciliteiten
  • waterkoker
  • minibar
  • televisie (satelliettelevisie)
  • radio
  • telefoon
  • airconditioning (centraal geregeld)
  • badkamer met: douche, toilet, föhn, make-upspiegel
2-persoonskamer superieur tuinzijde
geschikt voor 2 tot 3 personen
  • oppervlakte circa 35m²
  • balkon
  • koffie- en theefaciliteiten
  • waterkoker
  • minibar
  • televisie (satelliettelevisie)
  • radio
  • telefoon
  • airconditioning (centraal geregeld)
  • badkamer met: douche, toilet, föhn, make-upspiegel
2-persoonskamer zij zeezicht
geschikt voor 2 tot 4 personen max. 3 volwassenen zonder kinderen of 2 volwassenen met 2 kinderen (t/m 12 jaar)
  • oppervlakte circa 32m²
  • balkon
  • koffie- en theefaciliteiten
  • waterkoker
  • minibar
  • televisie (satelliettelevisie)
  • radio
  • telefoon
  • airconditioning (centraal geregeld)
  • badkamer met: douche, toilet, föhn, make-upspiegel
juniorsuite
geschikt voor 3 tot 4 personen
  • oppervlakte circa 45m²
  • balkon
  • koffie- en theefaciliteiten
  • waterkoker
  • minibar
  • televisie (satelliettelevisie)
  • radio
  • telefoon
  • airconditioning (individueel regelbaar)
  • (woon) kamer
  • kamers met tussendeur
  • slaapkamer(s): 1 slaapkamer
  • badkamer met: bad of douche, toilet, föhn, make-upspiegel

Faciliteiten

Algemeen
  • Officiële classificatie: 5 sterren
  • totaal aantal kamers: 339
  • klasse: comfort
  • receptie (24 uur geopend)
  • lift (aantal 3)
  • kluisje (op de kamer)
  • lobby
  • televisiehoek
  • artsenservice
  • kamers voor mindervaliden aanwezig (op aanvraag)
  • wi-fi in openbare ruimte (gratis), op de kamer (gratis), bij de receptie (gratis)
  • bedlinnen inclusief verschoning 3 keer per week
  • handdoeken inclusief verschoning 7 keer per week
  • dekens
  • minisupermarkt
  • kapsalon
  • schoonheidssalon
  • wasgelegenheid
  • diverse winkeltjes
  • discotheek
  • schoonmaak kamer 1 keer per dag
  • airconditioning: bij de reissom inbegrepen
  • kluisje op de kamer: gratis
  • babybedje: voor deelnemers met leeftijd t/m 1 jaar gratis
  • kinderstoel in het restaurant: op aanvraag gratis
Kinderfaciliteiten
  • babybedje
  • kinderstoel
  • speeltuin
  • mini club, van 4 t/m 12 jaar
Restaurants & bars
  • eetgelegenheden: restaurant, à-la-carterestaurant (aantal 1), turks restaurant (reserveren noodzakelijk), visrestaurant (reserveren noodzakelijk), snackbar (dames en heren dienen gepaste kleding te dragen in het restaurant)
  • drinkgelegenheden: bar, lobbybar, poolbar, pool/snackbar, strandbar
Sportfaciliteiten
  • gameroom
  • biljart (gratis)
  • darts (gratis)
  • tennisbaan (niet overdekt, overdag tegen betaling)
  • tafeltennis (gratis)
  • beachvolleybal
  • watersporten: gemotoriseerd (tegen betaling), niet gemotoriseerd
  • animatie, voor kinderen overdag, 's avonds, voor volwassenen overdag, 's avonds
Wellness
  • hamam (toegang gratis): hamambehandelingen (tegen betaling)
  • jacuzzi
  • sauna
  • fitnessruimte (gratis)
  • massage (tegen betaling)
Zwemfaciliteiten
  • handdoekenservice (gratis)
  • kinderzwembad(zoet water)
  • buitenzwembad (aantal 2, aantal 2, incl. 1 voor adults only)(zoet water, ligstoelen (gratis) , parasol (gratis) )
  • waterglijbanen

Verzorging

Ultra all-inclusive

*Alle maaltijden in buffetvorm

* Ontbijt van 7.00 tot 11.00 uur (met verse jus d'orange)
* Lunch van 12.30 tot 14.30 uur
* Diner van 19.00 tot 21.30 uur
* Snacks van 12.30 tot 17.30 uur
* Patisserie 10.00 tot 19.00 uur
* Gozleme & Pide 12.30 tot 17.30 uur
* Middernachtsoep van 23.30 tot 1.00 uur
* Alle lokale alcoholische en niet-alcoholische dranken 24/7
* 1x diner in twee à la carte restaurants (Turks en vis, reserveren en dresscode is verplicht)
* Minibar is bij aankomst gevuld met water en frisdrank, wordt dagelijks gevuld met water


8.9
15 klantbeoordelingen

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 
7.9
Review title
7.9
Review title

Ervaringen

8,9
100% echte klantervaringen

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 
Meest geboekt door Met partner
9,1
Accommodatie algemeen
9,1
Hygiëne
8,8
Kamer / appartement
8,9
Service / gastvrijheid
9,3
Faciliteiten
8,3
Locatie/ligging
8,9
Prijs/kwaliteit
9,3
Kindvriendelijkheid

Beoordelingen

Groepsamenstelling
Toon alleen beoordelingen in mijn taal

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 

Omgeving

Egeische Kust

Ontdek Egeïsche Kust

Praktische informatie

In de omgeving
Aan het strand (zandstrand)
Afstand tot centrum: torba circa 3000 meter, bodrum circa 8,0 kilometer
Afstand tot pinautomaat circa 300 meter
Afstand tot dichtstbijzijnde winkels circa 3,0 kilometer
Afstand tot dichtstbijzijnde restaurant circa 3,0 kilometer
Vlucht informatie
Je vliegt naar Bodrum. Deze vlucht duurt ongeveer 3 uur en 45 minuten. Bij aankomst op het vliegveld word je opgewacht door de reisleiding of plaatselijke vertegenwoordiging van Sunweb. Houd er rekening mee dat je met vertrek en/of aankomst vanaf een regionale luchthaven mogelijk op de heen- en/of terugreis een tussenlanding hebt.
De transfer
In het boekingsproces is het mogelijk een transfer bij te boeken. De transfertijden zijn als volgt:

Guvercinlik - ongeveer 45 minuten

Torba - ongeveer 60 minuten

Bodrum - ongeveer 60 minuten

Gümbet - ongeveer 70 minuten

Gündogan, Türkbükü, Ortakent en Yalikavak - ongeveer tussen 70 en 90 minuten

Bitez - ongeveer 75 minuten

Didim - ongeveer 100 minuten vanuit BJV luchthaven en ongeveer 140 minuten vanuit ADB luchthaven

Turgutreis - 90 minuten

Güllük - 30 minuten

Yaliciftlik - 60 minuten
Vluchtschema
In het geval dat wij van de luchtvaartmaatschappij vernemen dat een vlucht naar alle waarschijnlijkheid niet meer zal wijzigen, tonen wij de vluchttijden op de site tijdens het maken van een boeking. In veel gevallen krijg je tijdens het boeken de keuze uit verschillende vluchttijden of tussen een vlucht met tijden en een vlucht zonder tijden. Indien de vertrektijden niet getoond worden, zijn deze bij ons nog niet bekend. Zowel de luchtvaartmaatschappij als Sunweb zullen er alles aan doen om gepubliceerde tijden niet meer te wijzigen, echter we kunnen dit nooit 100% garanderen. Alle gepubliceerde vluchttijden zijn dan ook te allen tijde onder voorbehoud.
E-tickets
Sunweb stuurt uiterlijk één week voor vertrek de tickets. Let op: op de tickets dienen de 1e voornaam en de achternaam gespeld te zijn zoals in het paspoort of op de ID-kaart. Indien namen onjuist geschreven zijn, kun je geweigerd worden voor een vlucht.Voor meer informatie over de vliegreis, zoals bagage en internet check-in per luchtvaartmaatschappij, verwijzen wij je naar de reisinformatie op deze site.
Informatie over Turkije

Hoofdstad:
De hoofdstad van Turkije is Ankara.

Taal:
De officiële taal is Turks. Maar met Engels of Duits kun je vaak ook terecht.

Tijd:
In Turkije bestaat geen verschil tussen zomer- en wintertijd. In de zomer is het 1 uur later dan in Nederland. In de winter is het 2 uur later dan in Nederland.

Religie:
In Turkije is de Islam de belangrijkste religie. Vooral in het binnenland van Turkije speelt de Islam een belangrijke rol in het dagelijkse leven van de Turken en wordt de Koran strikt nageleefd. In de toeristische gebieden zijn de Turken meer Westers ingesteld.

Valuta:
In Turkije betaal je met de Turkse Lira. Naast de Turkse Lira kun je in de badplaatsen ook gewoon met euro's betalen. Je kunt geld opnemen bij een pinautomaat bij een bank. Aangezien de koers sterk kan wisselen, raden wij aan om kleine bedragen op te nemen. Betalen met een creditcard is bij sommige horecagelegenheden en winkels mogelijk. Vraag dit altijd even na, zodat u niet voor verrassingen komt te staan. Let er op dat creditcard transacties hoge kosten met zich mee kunnen brengen. In Turkije wordt er naast de reguliere kosten van jouw bank ook een percentage (ca. 5%) berekend door de Turkse bank, als je bij een bankautomaat geld pint met een creditcard.

Voltage:
Het voltage is net als in Nederland 220 volt. Je hebt geen verloopstekker nodig.

Reisdocumenten:
Voor Turkije dien je in het bezit te zijn van een paspoort of identiteitsbewijs. Je paspoort of ID kaart moet nog minstens zes maanden geldig zijn als je in Turkije aankomt.

Heb je niet de Nederlandse nationaliteit, dan is het belangrijk om na te vragen of er andere regels van toepassing zijn. Dit vraag je na bij de ambassade van het land waar je heen wilt en de landen waar je doorheen reist.

Het reizen met de juiste documenten is jouw eigen verantwoordelijkheid. Sunweb kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.

Vaccinatie:
Voor actuele informatie betreffende vaccinaties en andere gegevens over gezondheid en reizen kijk je op de site van LCR: https://www.lcr.nl/.

Medische zorg in het buitenland
Voor deze bestemming heb je, in geval van medische zorg, een 111 formulier nodig. Deze kun je opvragen via jouw verzekering. De EHIC-pas (staat vermeld op de achterkant van je verzekeringspas) is op deze bestemming niet geldig.


Alarmnummer:
Het alarmnummer in Turkije voor de politie is 155. Voor de ambulance bel je 112 en het alarmnummer van de brandweer is 110.

Eten & drinken:
In Turkije kun je de heerlijkste gerechten proeven. De Turkse keuken is veelzijdig en internationaal. Vaak worden er in de hotels gerechten in buffetvorm aangeboden met een internationaal karakter. Turkije staat vooral bekend om de broodjes kebab. Houd je van zoet, dan is een bakje Turkse thee een aanrader. Lekker met een stukje baklava!

Het water is in Turkije niet zoals je in Nederland gewend bent. Het wordt afgeraden kraanwater te drinken. Je kunt het beste in de supermarkt of bij jouw hotel/appartement flessen water kopen.

Fooien:
Het is in Turkije de gewoonte om in bars en restaurants een fooi van ongeveer 10% te geven.

Openingstijden:
In Turkije zijn de winkels van maandag t/m zaterdag geopend van 09.00-13.00 uur en van 14.00-19.00 uur. In de toeristische centra zijn de winkels 7 dagen per week van 09.00-23.00 uur geopend.

Feestdagen:

  • 23 april Onafhankelijkheidsdag voor kinderen
  • 19 mei Herdenkingsfeest Ataturk, Jeugd- en Sportdag
  • 30 augustus Dag der Victorie
  • 29 oktober Dag der Republiek
  • Na de Ramadan wordt het suikerfeest gevierd


Ramadan
De Ramadan speelt een belangrijke rol. Ondanks dat in de toeristische badplaatsen niet alles dicht is, is dit wel iets om rekening mee te houden. Ramadan 2024 zal van 11 maart t/m 9 april zijn, maar de exacte datum kan nog wijzigen (afhankelijk van de stand van de maan).

 

Openbaar vervoer:
Turkije staat bekend om de Dolmus. Deze (kleine) busjes rijden in de drukke plaatsen af en aan. Voor weinig geld kun je met een Dolmus meerijden.

Lees meer Turkije

Bekijk ook eens

Selecteer kamertype

Reisgezelschap + aantal kamers

Met wie wil je naar de zon reizen? Vul de exacte geboortedata van de eventueel meereizende kinderen in, zo kunnen wij de correcte korting en beschikbaarheid tonen.
Selecteer luchthaven
Reisduur

Er is een fout opgetreden.

Helaas ging er iets mis. Refresh de pagina om te kijken of het mogelijk is om deze vakantie te boeken.

Onze excuses

Het lijkt erop dat er iets fout is gegaan aan onze kant. We vragen vriendelijk om je geduld terwijl we het probleem oplossen. Voeg de accommodatie toe aan je favorieten en kom later terug!

Verschillende luchthavens

Je hebt een vlucht geselecteerd met vertrek vanaf {DEPARTURE_AIRPORT} met terugkomst op {ARRIVAL_AIRPORT}.